HİPEK Cerrahisi – Ne Beklemeli

HIPEC veya hipertermik intraperitoneal kemoterapi, apendiks kanseri, psödomiksoma peritonei,
kolon kanseri, mide kanseri, yumurtalık kanseri ve peritoneal mezotelyoma gibi karın boşluğundan
kaynaklanan veya yayılan kanserleri tedavi etmek için kullanılan yenilikçi bir prosedürdür.

HİPEK ameliyatı sonrası hastanede kalış süresi ne kadardır?

HİPEK ile sitoredüktif cerrahi, hastalığın derecesine bağlı olarak ortalama 8-14 saat süren ilgili bir
prosedürdür. Hastalar genellikle ameliyatı takiben 10-12 gün hastanede kalır. Bir hasta hastaneden
taburcu edildiğinde, Clinicataşehir ekibi, evde bakım ihtiyaçlarının karşılanmasını sağlamak için hasta
ve ailesi ile birlikte çalışacaktır. Bu, gerekirse ziyaretçi hemşire, fizyoterapist ve / veya mesleki
terapistin koordinasyonunu içerir.

HİPEK ameliyatı iyileşme süreci nedir?

HİPEK ile sitoredüktif cerrahiyi takiben, hastaların postoperatif 2-3 ay boyunca yorgunluk hissetmesi
nadir değildir. Bu iyileşme döneminde dinlenmek önemliyken, ayağa kalkmak, hareket etmek ve
mümkün olduğunca aktif kalmak da önemlidir. Aktif kalmak, yorgunlukla mücadele etmenin yanı sıra
bacaklarda oluşan kan pıhtıları ve zatürre gibi olası ameliyat komplikasyonlarını önlemeye yardımcı
olacaktır. Hastalar, iyileşmeleri boyunca zevk aldıkları şeyleri yapmaya ve hedefler koymaya devam
etmelidir. İyileşme süreci zaman alırken, hedeflerin belirlenmesi ve gerçekleştirilmesi, hastaların
iyileşme dönemleri boyunca kaydettikleri ilerlemeyi fark etmelerine yardımcı olur.

İyileşme sırasında beslenme önemli midir?

Beslenme, sağlığı korumada ve yara iyileşmesinde önemli bir rol oynar. Bir onkoloji diyetisyeni, kalori
ihtiyaçlarının karşılandığından emin olmak için hastanın hem ameliyattan önce hem de sonra
beslenme durumunu değerlendirecektir. Toplam parenteral beslenme (TPN) gerekliyse, diyetisyen
doğru formülasyonu aldıklarından emin olmak için hastalarla çalışacaktır. Diyetisyen, yeterli
beslenmeye devam etmelerini sağlamak için TPN’den ayrılan hastalarla da çalışır.

Takip süreci nedir?

Hastalar, hastaneden taburcu olduktan yaklaşık 1-2 hafta sonra Clinicataşehir veya ekibinin bir üyesi
ile bir takip randevusu almayı beklemelidir. Bu ziyaret sırasında hastalar ayrıca beslenme durumlarını
değerlendirmek ve kişiselleştirilmiş bir hasta bakım planı oluşturmak için onkoloji diyetisyeniyle
görüşecekler. Ek olarak, tümör belirteçleri CEA, CA19-9 ve CA125 için takip laboratuar çalışmaları,
ameliyat sonrası ilk 2 yıl için her 3 ayda bir, ardından 3-5 yıl boyunca 6 ayda bir çekilmelidir. BT
taramaları ameliyat sonrası ilk 2 yıl 6 ayda bir, daha sonra 3-5 yıl boyunca yıllık olarak yapılmalıdır.
Herhangi bir noktada tümör belirteçleri yükselirse, ek BT taramaları istenir