Pilonidal kist, genellikle kıl ve deri döküntüleri içeren ciltte anormal bir ceptir. Pilonidal bir kist, hemen hemen her zaman kuyruk kemiğinin yanında, kalça yarığının tepesinde bulunur.Pilonidal kistler genellikle saç deriyi deldiğinde ve daha sonra gömüldüğünde ortaya çıkar. Pilonidal kist enfekte olursa, ortaya çıkan apse genellikle aşırı derecede ağrılıdır. Kist küçük bir kesiden boşaltılabilir veya cerrahi olarak çıkarılabilir.Pilonidal kistler en sık genç erkeklerde görülür ve problemin tekrarlama eğilimi vardır. Kamyon şoförleri gibi uzun süre oturan kişilerde pilonidal kist gelişme riski daha yüksektir. Pilonidal kist enfekte olduğunda şişmiş bir kitle (apse) haline gelir. Enfekte pilonidal kistin belirti ve semptomları şunları içerir:

• Ağrı
  • Deride kızarıklık
  • Derideki bir açıklıktan irin veya kan akması
  • Akan irin nedeniyle kötü koku

Pilonidal kistin herhangi bir belirti veya semptomunu fark ederseniz, doktorunuza görünün. Lezyonu inceleyerek durumu teşhis edebilir.

Pilonidal kistlerin kesin nedeni net değil. Ancak pilonidal kistin çoğu, cilde nüfuz eden gevşek kıllardan kaynaklanıyor gibi görünmektedir. Sürtünme ve basınç – cildin cilde sürtünmesi, dar giysiler, bisiklete binme, uzun süre oturma veya benzeri faktörler – tüyleri cilde doğru ittirir. Saça yabancı bir madde olarak tepki veren vücut, saç çevresinde kist oluşturur.

Bu açıklama, kuyruk kemiğinin yakınında olmayan vücut kısımlarında meydana gelen nadir pilonidal kist vakalarını açıklar. Örneğin, berberler, köpek kuaförleri ve koyun biçme makineleri, parmaklar arasındaki deride pilonidal kistler geliştirmiştir.

Bazı faktörler sizi pilonidal kist geliştirmeye daha duyarlı hale getirebilir, örneğin:

• Erkek cinsiyet
  • Daha genç yaş (pilonidal kistler en çok 20’li yaşlarındaki insanlarda görülür)
  • Obezite
  • Hareketsiz yaşam tarzı
  • Uzun süreli oturma gerektiren meslek
  • Fazla vücut kılı
  • Sert veya kaba saç

Kronik olarak enfekte bir pilonidal kist uygun şekilde tedavi edilmezse, skuamöz hücreli karsinom adı verilen bir tür cilt kanseri geliştirme riskiniz biraz daha yüksek olabilir.

Pilonidal kistleri önlemeye yardımcı olmak için şunları deneyin:

• Alanı temiz tutunGerekirse kilo verin
  • Uzun süre oturmaktan kaçının
  • Geçmişte pilonidal kist olduysanız, nüks riskini azaltmak için bölgeyi düzenli olarak tıraş etmek veya epilasyon ürünleri kullanmak isteyebilirsiniz.pilonidal sinüs tedavisinde lazer yöntemi ile hızlı hasta ortamında kalmadan çabuk tedavi olabilirsiniz