Penil Protezler

Erkek üreme sisteminde oluşabilen sertleşme bozukluklarını gidermede kullanılan ürolojik protezler ve penil implantlar, cinsel hayatın aktifliğinin korunmasında önemli bir rol oynar. Yaşa, kronik hastalıklara ve yaşam tarzına bağlı olarak ortaya çıkabilen sertleşme problemlerinde ve diğer tedavi yöntemlerinin işe yaramadığı durumlarda kullanılan ürolojik protezler, cerrahi yöntemlerle kolaylıkla uygulanabilir. Ürolojik protezlerin kullanılabilmesi için, hastanın bilinen diğer tüm tedavi yöntemlerini denemiş ve sonuç alamamış olması aranan en öncelikli kriterlerden biridir. Bu tarz bir işlem cerrahi bir yöntem sayıldığı için en son tercih edilen tedavi yöntemi olmakla birlikte, uygulamanın sonuçları göz önüne alındığında hem hasta hem de partneri tarafından oldukça iyi sonuçlar verdiği söylenebilir.

Ürolojik Protez Çeşitleri Nelerdir?

Ürolojik penil protez çeşitleri, yarı sert veya şişirebilen modeller olmak üzere iki farklı gruba ayrılır. Yaygın olarak kullanılan ve daha konforlu bir kullanım deneyimi sunması nedeniyle sıklıkla tercih edilen şişirebilir protezler, kullanım için kolayca aktif hale getirilebilir ve sonrasında yine aynı şekilde söndürülebilir. Üç parçalı olarak tasarlanan şişirilebilir modeller, karın duvarının hemen alt kısmına yerleştirilen bir rezervuar, bir tane pompa, testis torbasının içine yerleştirilen tahliye vanası ve penisin içerisine konumlandırılan iki adet şişirilen silindir yardımıyla çalışır. Bu tip protezler, doğal ve gerçek bir ereksiyona imkân tanıdığı için en sık kullanılan modeller arasında yer alır. Şişirilebilir modellerde, tüm parçaların cerrahi bir operasyonla vücut içine gizlendiği görülür. Kullanılmadığı zamanlarda söndürülebilmesi sayesinde, böyle bir protezin kıyafetlerin dışından fark edilmesi imkansızdır. Kullanım rahatlığı bakımından en avantajlı penil protez çeşidi olmasıyla birlikte, diğer protez modeline göre daha fazla parça içermesi nedeniyle bu parçalarla ilgili problem çıkma ihtimali doğal olarak daha fazladır. İkinci ürolojik protez modeli olan yarı sert protezler ise daha az parça içerecek şekilde tasarlanmıştır ve bu protezin cerrahi müdahaleyle vücuda yerleştirilmesi nispeten daha kolaydır. Ancak, bu modelin giysilerin altından diğer modele göre daha fazla belli olabileceği de unutulmamalıdır.

Ürolojik Protez Ameliyatına Nasıl Hazırlanmak Gerekir?

Ürolojik implantlar, uygulamanın sonuçları bakımından en ideal tedavi yöntemi olarak görülmekle birlikte, ameliyata karar vermeden önce ürolojik ve fiziksel olarak genel bir muayene yapılmasında fayda vardır. Hastanın psikolojik ya da fizyolojik olarak uygulanan diğer yöntemlerden sonuç alamaması ve sertleşme sorununun farklı çözüm yollarıyla giderilememiş olması, cerrahi müdahaleyi bir anlamda zorunlu hale getirir. Ancak, ürolojik implantlar, kısmen de olsa ameliyat sonrasında hastanın vücudu tarafından kabul edilmeyebilir. Bazı durumlarda ise uygulanan penil protez ameliyatı, farklı komplikasyonlara neden olabilir. Hangi tip implant modelinin kullanılacağı, ameliyatın başarısı kadar hastanın el becerilerinin gelişmiş olmasıyla da yakından ilgilidir. Bu nedenle ameliyat öncesinde, hastaya bu yönden de detaylı bilgi verilmesi ve durumun kontrol edilmesi büyük önem taşır.

Ürolojik Protez Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Penil protez implantasyonu, nispeten kolay sayılabilecek bir ameliyattır. Ameliyatın yaklaşık olarak 45 dakika-1 saat kadar sürdüğü söylenebilir. Her implant, hastanın ölçülerine göre özel olarak tasarlanır. Ameliyat esnasında mesanede biriken idrarın tahliye edilebilmesi için, mesane bölgesine bir kateter takılır. Penis başının hemen altından ya da karın bölgesinden açılan kesi aracılığıyla, seçilen implant kolayca vücuda yerleştirilebilir. Boyut olarak uygun protez ve 2 adet implant silindiri ameliyat sırasında penis içine yerleştirilir. İki ve üç parçalı şişirilebilir protezleri uygulamak için, hastanın testis torbasına bir pompa ve vana konumlandırılır. Üç parçalı protezler için, ayrıca karın duvarının içine özel sıvıyla dolu bir rezervuar da eklenir. Cihaz tam olarak yerleştirildikten sonra, ameliyatın başlangıcında açılan tüm kesiler dikilir ve ameliyat tamamlanmış olur.

Ürolojik Protez Ameliyatı Sonrası Neler Yaşanabilir?

Ürolojik implant ameliyatları, kısa sürede yapılan ve hastanın normal yaşantısına kolayca geri dönebileceği basit ameliyatlardır. Bununla birlikte, her cerrahi müdahale sonrasında olduğu gibi belli bir süre boyunca hastanın ağrı hissetmesi oldukça normaldir. Hissedilen hafif ağrı, bazı durumlarda birkaç haftaya kadar sürebilir. Ameliyat sonrası oluşabilecek enfeksiyonları engellemek için doktorun vereceği antibiyotiklerin kullanılması büyük bir önem taşır. Pek çok hastanın ameliyattan sonra 4 ila 6 hafta içerisinde rahatlıkla normal fiziksel aktivite ve cinsel yaşamına dönebildiği gözlemlenmiştir. Ürolojik implantların kullanımının pratik bir hale gelmesi ve hastanın protezlerin kullanımına daha rahat alışabilmesi için, günlük düzenli olarak egzersiz yapılması da doktorun önerebileceği unsurlar arasında yer alır.

Ürolojik Protezler Kimler İçin Uygun Değildir?

Erkeklerin cinsel hayatlarında karşılaşabileceği önemli bir problemi çözen ürolojik protezler, bazı adaylar için uygun değildir. Bazı kronik hastalıklar, rutin olarak kullanılan ilaçlar ve çeşitli enfeksiyonlar, kişiye penil protez takılmasını engelleyebilecek durumlar arasında yer alır. Sık sık idrar yolu enfeksiyonu geçiren kişiler ve akciğer enfeksiyonu problemi olanlar da penil protez yönteminin kullanılamayacağı hasta grupları arasında yer alır. Diyabet hastaları da bu grupta yer alır. Aynı zamanda, ameliyat öncesinde hastanın implantların fiziksel bazı değişikliklere yol açmayacağını da tam olarak anlaması gerekir. Uygulanan protezler, ereksiyon fonksiyonunun tam olarak yerine getirilmesini sağlamakla birlikte, bireyde cinsel istek ve arzuların artmasına neden olmaz. Ayrıca, ürolojik protezlerin cinsel organın büyüklüğünü artırmayacağı da unutulmamalıdır.

Ürolojik Protez İmplantasyonu Risk Taşır mı?

Ürolojik protez ameliyatlarının kısmen de olsa bazı riskleri vardır. Hastanın, uygulama sonucunda karşılaşabileceği olası riskleri bilmesi, ameliyatın sonucundan memnun kalması açısından önemlidir. Bu riskler şu şekilde sıralanabilir:Enfeksiyon Riski: Hasta, gerek ameliyat öncesi birtakım rahatsızlıkları nedeniyle gerekse ameliyat sonrasındaki birtakım komplikasyonlar nedeniyle enfeksiyona yakalanabilir.Yapısal İmplant Problemleri: Son derece güvenilir materyaller ile üretilen penil implantların bazı durumlarda arızalanabileceği veya bozulabileceği unutulmamalıdır. Bu tip durumlarda, ürünü olduğu yerden çıkarıp onarmak ya da yenisiyle değiştirmek için yeni bir cerrahi müdahale gerekir.

Ürolojik Protezlerin Avantajları Nelerdir?

Ameliyat sonrasında hastaların istedikleri zaman cinsel ilişkiye girebilmeleri ve bunu devam ettirebilmeleri, operasyonda hedeflenen sonuçtur. Kullanımda pratiklik kazanmak ve vücudun içinde bulunan bu yeni mekanizmaya alışmak biraz zaman gerektirse de uzun vadede bireysel ve çift olarak bireylerin yaşantısına sağladığı katkıları büyüktür. Vücudun protezi kabul etmediği ya da hastanın bu yeni implantla yaşamaya alışamadığı durumlarda, cihazın yeni bir cerrahi müdahaleyle çıkarılması mümkündür. Hastanın kullanmış olduğu protezden farklı bir modele geçmek istediği durumlarda da yeni bir cerrahi müdahaleyle bu konuda değişiklik yapılabilir.